Auteurs

4 producten gevonden.
Werk maken van moreel werk van leraren door reflectie en dialoog

Werk maken van moreel werk van leraren door reflectie en dialoog

Gaby Jacobs Wiel Veugelers Helma de Keijzer Jacqueline van der Swet

Door de toenemende diversiteit van de leerlingenpopulatie wordt de dagelijkse onderwijspraktijk voor leraren steeds complexer en neemt het aantal pedagogische vragen toe (Klaassen & Maslovaty,...
Meer info
Gratis
Een pleidooi voor een permanent inhoudelijk onderwijsdebat.

Een pleidooi voor een permanent inhoudelijk onderwijsdebat.

Wiel Veugelers

Onderwijs is belangrijk in vrijwel elke samenleving. Het bereidt jongeren voor op hun participatie in de samenleving: economisch, sociaal, cultuur en politiek. Gezien de belangrijke maatschappelijke rol van het...
Meer info
Gratis
Burgerschapsvorming in het Nederlands onderwijs

Burgerschapsvorming in het Nederlands onderwijs

Wiel Veugelers

Onderwijs bereidt jongeren voor op het functioneren in de maatschappij. Dat heet tegenwoordig burgerschapsvorming. Voor het onderwijs is dit geen nieuwe taak. Onderwijs heeft altijd een bijdrage geleverd aan de...
Meer info
Gratis
Naar een sterkere identiteit van openbaar onderwijs

Naar een sterkere identiteit van openbaar onderwijs

Wiel Veugelers Ewoud de Kat

Wordt de identiteit van het openbaar onderwijs bepaald door de afwezigheid van een levensbeschouwelijk grondslag? Nee, volgens onderzoekers Wiel Veugelers en Ewoud de Kat onderscheidt het openbaar...
Meer info
3,90
Onderdeel van PIP 26 - 2005