KIDDO 4 2021

KIDDO 4 2021

Thema-editie Spel & Spelen

2021

Omschrijving

In de nieuwe KIDDO

06 Kinderen zijn zelf de experts in vrij spelen
10 Taaldenken in spel
14 Okiddo voor 0 t/m 4 jaar: Mag ik met je meespelen?
16 Meer ruimte voor diversiteit en inclusie met de diversiteitskaarten
22 Sensorisch spelen
26 De R van spelen
29 Meedoen in doe-alsof-spel
34 Okiddo voor 4 t/m 12 jaar: op handen en voeten
36 Kinderliedje: Tijd om op te staan!
42 Kindkracht: Out-of-the-box? Vraag het de kinderraad
46 Spelen is creëren; hoe ontwikkel je een speelse en avontuurlijke houding?
50 Spel als ruimte voor ontwikkelen en leren
53 Magische cirkels
60 De kracht van spel
64 Spelen met vriendjes
69 Tijd en ruimte voor vrij spel, de visie van Emmi Pikler
73. Speltips. 20 pagina's met tips voor leuke activiteiten op de groep

Meedoen in doe-alsof-spel

Meedoen in doe-alsof-spel

Kinderopvang en onderwijs hebben naast een opvoedkundige ook een educatieve opdracht. Begeleiden van spelontwikkeling voldoet aan die opdracht. Daarbij hoort het scheppen van een veilige en rijke leeromgeving. Waarom is meedoen in spel belangrijk? In dit artikel wordt het uitgelegd aan de hand van het voorbeeld van taalontwikkeling in doen-alsof-spel.

Meer info
3,95
Taaldenken in spel

Taaldenken in spel

Kinderen leren door te spelen. Vooral doen-alsof-spel biedt veel kansen om de wereld te verkennen: wat doen en zeggen grote mensen eigenlijk in de winkel, bij de dokter of op een bruiloft? Dat spelen doen kinderen meestal wel vanzelf, maar als pedagogisch medewerker kun je hen helpen om hun spel te verdiepen en verrijken.

Meer info
3,95