Diana van Bergen Margreet van der Vaart Sanne Parlevliet Elise Stiekema Willemijn de Jong
Een systematische literatuurstudie ten behoeve van een jeugdliteratuur-interventie in het voortgezet onderwijs die een positieve houding over seksuele diversiteit wil stimuleren.
Hoewel Nederlanders...
Dit is deel 5 van 5 van een systemische familie feuilleton.
Het is de hoogste tijd dat wij mensen zien dat vele wegen leiden naar ‘hoe weer te leren denken zoals Natuur werkt’. Alle groepen...
Steeds meer gemeenten starten met het opzetten van een Rijke Schooldag: een afwisselende schooldag met ruimte voor het opdoen van nieuwe ervaringen. Waarom? Ieder kind verdient een omgeving waarin het zichzelf...
In het boek Project mens gaan kinderen op zoek naar hun held. Ze leren over verschillende mensen, culturen en geloven door middel van het verhaal, de feitenkaders en quizvragen. En ze krijgen tips over hoe om...
Afgelopen jaren hebben we in de branche kinderopvang meerdere bijeenkomsten, artikelen en overleggen gewijd aan hoe we de branche meer divers en inclusiever kunnen maken. Richting medewerkers, kinderen, ouders...
Michel Vandenbroeck Andreas Schleicher Alejandra Cortázar
On 4 March 2024, our Q&A webinar explored the intersection of diversity and quality in Early Childhood Education and Care (ECEC) through OECD’s latest research. Watch to discover correlations between...
Stel je voor: met de beste intenties dost een school een trap uit in de kleuren van de regenboog om aandacht te vragen voor diversiteit. Vervolgens lijkt de hele wereld over de school heen te vallen. Boze...
In Amsterdam zijn meertalige kinderen in de meerderheid: meer dan zestig procent spreekt thuis een andere taal dan of naast het Nederlands. Wat betekent deze meertalige realiteit voor professionals die met...
Beleid voor onderwijs, zorg en welzijn pretendeert voort te bouwen op onder zoeksresultaten. Maar dat onderzoek blijkt vaak – bewust of onbewust – groepen mensen uit te sluiten. Door toenemend...
Steeds meer kinderen in Nederland groeien meertalig op, maar is men bereid om naar deze kinderen en alle rijkdom die zij meebrengen aan taal te luisteren?
...