Literatuur - nota bene

Literatuur - nota bene

Productgroep Ouderschapskennis 2006-3
2006
3,90

Omschrijving

Barnett, J.E. (2006). Evaluating ‘Baby Think It Over’ infant stimulators: a comparison group study. Adolescence 41,61: 103-110.
Gaan tieners verstandiger om met seks als ze in het kader van voorlichting ook nog drie dagen voor een mechanische baby hebben gezorgd? Docenten, ouders en zijzelf denken van wel, maar een aantoonbaar effect op denken en praten over, of omgang met seks werd niet gevonden. Barnett verwacht dat een baby met méér mogelijkheden, plus een langere proefperiode, dagboek bijhouden, en klassegesprekken méér effect heeft. (Meer ‘think it over’dus. Let wel: dit waren geen tieners met een verstandelijke handicap. Bij hen zal het effect gering blijven omdat juist ‘think it over’ zo moeilijk is.)
Blome, WW. & S. Steib (2004). Whatever the problem, the answer is ‘evidence based’ — or is it? Child Welfare 83,6: 611-615.