Auteurs

13 producten gevonden.
Achteraf, noten, dankwoord

Achteraf, noten, dankwoord

E.A. Godot

Het verlies aan eenheid van gedachte over de vraag waar het in de opvoeding naar toe moet, hebben we als een van de belangrijkste redenen gekwalificeerd waarom het pedagogisch project problematisch is geworden.
Meer info
Gratis
Onderdeel van Hoezo pedagogisch?
Hoofdstuk 10 Meer overheid, minder overheid

Hoofdstuk 10 Meer overheid, minder overheid

E.A. Godot

‘Pedagogisering’ is een begrip dat veel verschillende betekenissen kan hebben. Net als bij ‘opvoeding’ lijkt het erop dat de betekenis van dat begrip door de tijd heen verschuift. Zo kan...
Meer info
3,90
Onderdeel van Hoezo pedagogisch?
Hoofdstuk 9 Vader weet het beter, de pedagoog het best

Hoofdstuk 9 Vader weet het beter, de pedagoog het best

E.A. Godot

Het is woensdag. Steven, bijna 3 jaar oud, mocht in de namiddag bij de buren spelen, met Remco, een kleuter van dezelfde leeftijd. Maar het pakte anders uit. De ogen van Remco’s moeder spraken boekdelen...
Meer info
3,90
Onderdeel van Hoezo pedagogisch?
Hoofdstuk 8 Onderwijs à la carte

Hoofdstuk 8 Onderwijs à la carte

E.A. Godot

Kinderen worden in een bestaande wereld geworpen. Een wereld waar de scheidslijnen tussen rijk en arm, man en vrouw, tussen wereldgodsdiensten, taalgebieden en politieke machten al uitgetekend zijn. Zo bezien...
Meer info
3,90
Onderdeel van Hoezo pedagogisch?
Hoofdstuk 7 We controleren ons kapot

Hoofdstuk 7 We controleren ons kapot

E.A. Godot

Het belt op de speelplaats. De kinderen van de lagere school van het O.L. Vrouw Onbevlekte Ontvangenis Instituut zetten zich in rijen van twee en gaan in stilte naar hun klaslokaal. Neen, dit is geen beeld uit...
Meer info
3,90
Onderdeel van Hoezo pedagogisch?
Hoofdstuk 6 Over de goede en de slechte en wie er altijd wint

Hoofdstuk 6 Over de goede en de slechte en wie er altijd wint

E.A. Godot

‘Er was eens ...’ en meteen wordt het wat stiller, draaien de hoofden in de richting van de verteller en ontstaat een eerste ingehouden spanning, die van verwachting. Is het niet zalig om elke avond...
Meer info
3,90
Onderdeel van Hoezo pedagogisch?
Hoofdstuk 5 Gewelddadig, geweldloos, geweldig

Hoofdstuk 5 Gewelddadig, geweldloos, geweldig

E.A. Godot

De droom van Martin Luther King is niet uitgekomen. Toen hij in 1963 op de trappen van het Lincoln Memorial in Washington DC de onsterfelijke woorden ‘I have a dream’ uitsprak en daarmee op een...
Meer info
3,90
Onderdeel van Hoezo pedagogisch?
Hoofdstuk 4 Uit de kast, in de kast

Hoofdstuk 4 Uit de kast, in de kast

E.A. Godot

Het is tekenend dat veel homojongeren voor het eerst 'uitkomen' tegenover vrienden, een goede oom of buurvrouw, maar zelden tegenover hun ouders. Tussen ouders en kinderen  bestaat soms...
Meer info
Gratis
Onderdeel van Hoezo pedagogisch?
Hoofdstuk 3 Over het aardige, merkwaardige maar onhoudbare idee van De Ware

Hoofdstuk 3 Over het aardige, merkwaardige maar onhoudbare idee van De Ware

E.A. Godot

Een van de meest merkwaardige begripsverwarringen in het wereldwijde taalgebruik is dat het bij liefde om een gevoel zou gaan. Los van het feit dat de inhoud van gevoelens moeilijk te omschrijven...
Meer info
3,90
Onderdeel van Hoezo pedagogisch?
Hoofdstuk 2 Door de vingers

Hoofdstuk 2 Door de vingers

E.A. Godot

Op de golven van de publieke opinie kunnen woorden snel van betekenis veranderen. Niet alleen verschuift de letterlijke betekenis, of wordt zij opgerekt, ook krijgen woorden soms abrupt een andere morele...
Meer info
3,90
Onderdeel van Hoezo pedagogisch?